БЕЗОБРАЗЛУК ПЗП ПОЖАРЕВАЦ: Сокак у Кусадку им важнији од главне саобраћанице кроз Велику Плану

Пише: Душан Марић

У последњих пет месеци написао сам више од десет, можда и свих двадесет, текстова о обнови путне мреже у општини Велика Плана, за коју је Влада Србије, захваљујући личном ангажовању председника Србије Александра Вучића и министра Горана Весића, издвојила више од три милиона евра.

У скоро свим тим текстовима помeнуо сам и извођача радова ПЗП Пожаревац. Никад у негативном контекству.  Примећивао сам неорганизацију, примећивао лоше урађене банкине, неочишћене одводне канале, лоше спојене делове коловоза (тамо где је асфалтирање завршено једног, а настављено другог дана), лоше спојеве између две коловозне траке, неравнине на новом коловозу на улазу у град….али нисам о томе писао.

Све са циљем да не кварим добру атмосферу и да тим позитивним и афирмативним приступом мотивишем руководство компаније да посао за који их је држава ангажовала и добро платила ураде што квалитетније. И на време. Практично, радио сам добар маркетинг за ПЗП Пожаревац. Бесплатно.

Самим тим, сада када пропусти и аљкавост у раду ПЗП на обнови путева у Великој Плани боду очи и прете да баце сенку на велике пројекте које финансира Влада Србије, а то су обнова путева Велика Плана – манастир Покајница – Радовање (радови су завршени), Марковац – Велика Плана (радови су у току) и Савановац – Крњево (радови су у току), и да нанесу штету Влади Србије, локалној самоуправи и грађанима Велике Плане,  имам не само право, већ и моралну обавезу, да укажем на неке пропусте у раду ПЗП Пожаревац.

Када сам, средином августа, сео да напишем текст да су почели радови на обнови пута Велика Плана – Марковац, позвао сам и директора ПЗП Пожаревац Милорада Бакаловића. Који ми је рекао да ће радови бити завршени до краја октобра. За сваки случај, поучен лошим искуствима, у тексту сам написао да ће радови бити завршени до краја октобра или почетком новембра.

Ево већ је почетак децембра а радови, који су у фази обнове главне градске улице, која је уједно и главна градска саобраћајница у Великој Плани (главна улица је уствари регионални пут Смедерево – Велика Плана – Баточина), још увек нису завршени.  И теку све спорије. Мало због лошег времена, мало више због лоше организације посла, а највише због чињенице да је извођач неколико пута прекидао радове и механизацију слао на друге путне правце. Без оправданих разлога.

Да није било слања механизације на друге путне правце, главна улица у Великој Плани била би завршена, становници Велике Плане и путници у транзиту кроз наш град задовољни а сва механизација ПЗП Пожаревац ангажована да заврши радове на обнови пута Савановац – Крњево.

Међутим, захваљујући тим „сеобама“, обнова централне градске улице иде килаво, а ни почетак обнове пута за Крњево не улива оптимизам.

Прво су пре око четрдесет дана радови на обнови пута Марковац – Велика Плана прекинути на десетак дана, јер је ПЗП Пожаревац своју механизацију пребацио на, ако сам добро запамтио, на неки пут у околини Кучева. Нама из општинског руководства није било право, протествовали смо али нисмо алармирали Путеве Србије и министарство саобраћаја.

Рачунали смо, можда су у питању виши интереси. Наредба из врха државе. Да не буде да смо незахвални. Види, држава им за путеве дала три милиона евра, а они би још да диктирају темпо радова, да се мешају у струку. Да тако поступимо утицало је и то што су нас руководиоци ПЗП Пожаревац стално уверавали: пут од Марковца до Велике Плане и кроз Велику Плану, до излаза у правцу Смедерева,  биће завршен – на време. Најкасније првих дана децембра. А онда ће се прећи на обнову 1.200 метара пута Савановац – Крњево, коју је министар Весић обећао и наложио приликом посете Великој Плани 8.новембра

Радови на обнови пута Марковац – Велика Плана су обновљени 6. новембра. И рађени на тенане. Без журбе. А по мом поимању посла и обавеза, извођач је морао да користи сваки леп дан да ради. И петак, и светац. Пре свега због приближавања календарске зиме и лошијег времена. Али, зашто да не, и због избора. Ако Влада Србије некој компанији може да повери уносне послове, ако локална самоуправа и народ њене раднике дочекају домаћински, зар не би било логично да се пословодство те компаније потруди да узврати за то поверење?

Све моје недоумице око (не)одговорности ПЗП Пожаревац нестале су последњег викенда у новембру, када су радови поново прекинути на два дана. Речено нам је, викенд је, нека људи одморе, завршићемо на време. Међутим, испоставило се да механизација и радници ПЗП нису одмарали – асфалтирали су неке сокаке у селу Кусадак, у суседној Смедеревској Паланци.

Питао сам и питам директора Бакаловића: како асфалтирање некогог сокака или улице у Кусадку може да буде важније од асфалтирања главне улице у Великој Плани? Не може ни по једном критеријуму. Ако је критеријум безбедност саобраћаја, Цариградским друмом и главном улицом кроз Велику Плану дневно прође најмање 100 пута више аутомобила него тим уличицама у Кусадку. Ако су критеријум политички разлози, како асфалтирање два сокака у селу код Смедеревске Паланке, које има 4.000 становника, може бити важније од асфалтирања регионалног пута Смедерево – Баточина, кроз центар Велике Плане, градског насеља које има 18.000 становника и кроз које дневно прођу стотине аутомобила у транзиту између Крагујевца и Смедерева? Тим пре што се 17. децембра у Великој Плани одржавају а у суседној Смедеревској Паланци не одржавају локални избори.

Следећи викенд није био ништа бољи. Пут кроз Велику Плану је асфалтиран у петак. У суботу није било асфалтирања. Радници ПЗП су у једном делу главне улице скидали остатке асфалта уз ивичњаке и шахте, али нема оправдања зашто лепо време, температура је била око 20 степени, није искоришћено да се асфалтира део главне улице  где је све било спремно за асфалтирање. Ни у недељу није било асфалтирања. Јуче, у понедељак, такође. Данас су радови на асфалтирању почели око 11 а завршени око 14 часова. Зашто? Зашто није искориштен још један леп дан, зашто после три дана паузе данас није рађено до сумракa?

И сада се већ намеће озбиљно питање: да ли наставити радове или их прекинути. Па наставити на пролеће. Што са собом повлачи више последица и питања: од оних која се тичу саобраћајне струке, до оних политичких.

Сличну килавост и неодговорност ПЗП показује и у обнови пута Савановац – Крњево. Радови су почели јуче. Тек после 11.15 часова. Прво није било камиона за одвожење огребаног старог асфалта, затим није било цистерне са водом за хлађење глодалице.

Рачунали смо, хајде први је дан, први се мачићи у воду бацају. Данас су машине ПЗП Пожаревац које изводе радове на путу ка Крњеву престале са радом у 14 часова. Зашто?

Да ли је у питању само лоша организација, јавашлук или неко у ПЗП Пожаревац жели да становници Велике Плане 17. децембар не дочекају посве задовољни? Да им радост због нових путева, захвалност због огромног новца који је држава издвојила да поправи запуштене путеве, помути незадовољство што се са радовима беспотребно и неоправдано отеже.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *